Een nieuw project!

Een nieuw project!

Deze keer kozen we ons project via observaties. Els en Katrien hebben de leefwereld van de kindjes in onze klas een 2 – tal weken geobserveerd. Wat zij zagen in de klas tijdens het rollenspel, kwam op één van onze flappen terecht. Dit is telkens besproken met de kleuters. Als iets opgemerkt werd, kwam het op de flappen terecht! 
Zo konden we sommige mogelijke projectthema’s al elimineren.
2 projecten bleven over :
* Wat leeft er in het bos?
* Wat doet een werkman?
 De stemming kan beginnen!
 Véél van onze jongens kozen het werkmannen – project. De stemming ging gelijk op!
 Het bos – project begint de overhand te nemen!
 De stemming is voorbij. 9 kleuters kozen het werkmannenproject en 11 kindjes kozen het bosproject.
Onze jongens waren echter erg teleurgesteld. Er is dan besproken in de groep wat werkmannen allemaal in het bos zouden moeten doen. Vogelhuisjes bouwen, hout zagen, omheiningen maken,… kwamen ter sprake. Dit zijn dus dingen die we ook in het project integreren. Zo voldoende we aan iedereen’s wensen.
Help ons mee! Alles over het bos, de dieren, planten, fantasiefiguren in het bos zijn welkom! Als eindresultaat stippelen we zelf een kabouterpad uit!
Deel deze post:

Wie zoekt, die vindt.

Geef hieronder uw zoekterm in.