Op bezoek 🐝 de imker.

Op bezoek 🐝 de imker.

Op maandag ontdekten we hoe de ogen van de bijen werken. In de kring vonden de kinderen brillen met facetogen; een bril met allerlei naast elkaar gelegen kleine lenzen. Toch even wennen! We zagen iedereen tien keer! Met de brillen op hun neus gingen ze op stap in de klas, hier en daar een kleine botsing moesten we erbij nemen! Als extra uitdaging was er het spel ‘angeltje-prik’. Wie kan de angel van de bij in één keer op de juiste plaats kleven met de bril op?

Op de fijne motoriek tafel was het de bedoeling om het bestuiven uit te leggen aan de hand van bloemen (cakevormpjes) gevuld met rijst die de bijen (pincet met of zonder bol) naar de bijenkorf moesten brengen. Maar de rijst was op.. Dan maar spaghetti! We zouden hem zelf in kleine stukjes breken…..ja…..er lekker mee experimenteren was leuker blijkbaar! πŸ˜…

Aan de knutseltafel werd er al door enkele kleuters een naaiwerk gestart. Dit is het ‘moetje’ van de week. Anderen maakten hun pompon af als bij.

Na de middag gingen we op bezoek bij de imker. Wat een topuitstap! Brigitte en haar man ontvingen ons met veel warmte en legden ons met passie uit hoe het er precies aan toe gaat bij de honingbijtjes. De kleuters waren geΓ―nteresseerd in al het materiaal en de bijen. Ze stelden hun vragen en mochten overal aan voelen. Dit deden we in kleine groepjes; wie niet aan het luisteren was naar de imker, kon lekker spelen in de kindvriendelijke tuin met trampoline, schommel, zandbak, kleine tractors om op te rijden, etc… Maar dat was niet alles! Er waren ook kippen, eenden, een konijn, drie geitjes en twee varkens. Jeff vond het helemaal top, want één van de varkens was ook een Jeff!

Op het einde kregen we zelfs allerlei materialen mee om in de klas verder te bespreken en mee te spelen. Super bedankt aan Brigitte, haar man en haar zoon! En ook aan alle ouders die ons vervoerden en mee begeleidden.

Op bezoek 🐝 de imker.
Deel deze post:

Wie zoekt, die vindt.

Geef hieronder uw zoekterm in.